Samen smaakt naar meer: ILC-project 2e graad

Samen smaakt naar meer: ILC-project 2e graad

Hey, wie ben jij?

Deze uitgave is beschikbaar vanaf augustus.

Met onze drie interlevensbeschouwelijke pakketten leren de kinderen, doorheen de verhalen en de ontmoetingen met de personages die samen aan tafel gaan, elkaar beter kennen. Ze maken kennis met zeven kinderen en hun zes families, die elk staan voor een andere levensbeschouwing en cultuur. Ze komen te weten wat hen inspireert en wat van bijzondere betekenis is voor hen. De kinderen staan ook stil bij de eigen ervaringen. Doorheen de activiteiten krijgen ze de kans om in ontmoeting te gaan met elkaar.

Via de verhalen van de families komen verschillende waarden aan bod. De kinderen ontdekken de betekenis van deze waarden in de leefwereld van de verschillende personages. Ze worden ook uitgenodigd om te reflecteren over de eigen beleving van deze waarden. Zo ontwikkelen ze verder hun interlevensbeschouwelijke competenties.

In Hey, wie ben jij? ligt de nadruk op de individuele relflectie en ontmoeting met elkaar. In de eerste plaats zullen de leerlingen door middel van interactieve werkvormen en via de personages de kans krijgen om stil te staan bij zichzelf, en om in ontmoeting te gaan met hun vrienden. De kinderen kunnen zelf hun eigen weg gaan met de materialen, waarbij ze zichzelf en elkaar beter leren kennen. Dit kan via een activiteitenreeks met de personages, een persoonlijk vriendenboek en een zoekspel met eenvoudige recepten.

Samen smaakt naar meer: ILC-project 2e graad
Samen smaakt naar meer: ILC-project 2e graad

Specificaties

309238
Godsdienst
3e leerjaar , 4e leerjaar
Methode , Aanvullende materialen
Sterren aan de hemel
Reekscover

Over deze reeks

Nieuwe godsdienstmethode voor de lagere school.

Sterren aan de hemel laat kinderen op een eigentijdse, creatieve en muzische manier kennismaken met het christelijk verhaal. Daarbij vertrekken we van Bijbelverhalen, die de basis vormen voor een steeds terugkerend leerproces: “verkennen-verdiepen- verwerken”.